Przekazał „znajomemu” 2 kody BLIK i stracił 1000 zł

2024-01-15 13:30:44(ost. akt: 2024-01-15 13:44:49)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: policja

Do 35-latka napisał znajomy z prośbą o pieniądze. Ten przekazał mu 2 kody BLIK na łączną kwotę 1000 zł. Jak się później okazało to nie był znajomy tylko oszust, który się pod niego podszył. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę.
W sobotę (13 stycznia) nidziccy policjanci przyjęli zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Z relacji 35-letniego zgłaszającego wynikało, że za pośrednictwem popularnego komunikatora skontaktował się z nim znajomy i poprosił o kody BLIK. Pokrzywdzony przystał na prośbę swojego rozmówcy i przesłał mu 2 kody BLIK po 500 zł każdy. Jak się później okazało to nie znajomy poprosił o pomoc finansową, tylko oszust, który się pod niego podszył.

Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, włamują się na konta i wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Swoją prośbę tłumaczą różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, zrobieniem przelewu czy niemożliwością zrobienia tego ze swojego konta.

Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.

Pamiętaj!

Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze – możesz to zrobić np. dzwoniąc do osoby, która zwróciła się do Ciebie o pomoc finansową.

Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.

Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.


2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5