Nie ma kasy, bo nie ma kasy

2015-05-22 14:25:00(ost. akt: 2015-05-29 10:10:38)

Autor zdjęcia: Paulina Cedlerska

Nieczynna kasa na stacji kolejowej w Nidzicy ciągle drażni mieszkańców. I nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulec zmianie. Rzecznicy kolejowych spółek nie pozostawiają nam złudzeń. Kasa pozostanie zamknięta.
Wszystkie formalności z przejazdem można załatwić u konduktora, jednak sprawa komplikuje się w chwili, kiedy chcemy nabyć bilet w ramach oferty PKP Intercity "Wcześniej Taniej". Wówczas musimy polegać na internetowym systemie sprzedaży.

- Bilety na przejazdy naszymi pociągami pasażerowie mogą kupować za pośrednictwem naszej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub na pokładzie pociągu. Kwitu kupionego przez internet czy aplikację nie trzeba drukować, wystarczy zapisać go w pamięci np. telefonu. Podczas kontroli konduktor odczyta wówczas kod biletu z ekranu.
Te, które zostaną wystawiane na pokładzie pociągu nie są obciążane dodatkowymi opłatami. Ważne aby pasażer chcący kupić bilet zgłosił taką chęć zaraz po wejściu do pociągu. Dziś nie mamy możliwości uruchomienia punktu stacjonarnego na dworcu w Nidzicy - komentuje Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity. Problem w tym, że nie wszyscy mają dostęp do Internetu, jednakże PKP dla tej grupy podróżnych nie ma rozwiązania.


Rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych tłumaczy, że przyczyną zamknięcia nidzickiej kasy była rezygnacja prowadzącej ją ajentki, która swoją decyzję uzasadniła niskimi zyskami ze sprzedaży biletów. Kolejne oferty przedstawiane przez firmę nie spotkały się z zainteresowaniem potencjalnych najemców.

-Jeżeli pasażer będzie się przesiadał do pociągu innego przewoźnika, to w przypadku czasu na przesiadkę krótszego niż 30 minut kierownik na bilecie zamieszcza adnotację ,,przejazd dalej w pociągu...", co jest równoznaczne z niepobieraniem dodatkowych opłat za zakup biletu w następnym pociągu. Nasi klienci mogą również kupować bilety za pośrednictwem Internetowego Systemu Sprzedaży oraz system eCallPay - tłumaczy Jolanta Pych rzecznik prasowy PR w Olsztynie.- Zniżka na podróżowanie za wcześniejszy zakup biletu nie dotyczy firmy Przewozy Regionalne.


Przewoźnicy zapewniają, że dołożyli wszelkich starań, by pasażerowie nie odczuli ewentualnych niedogodności wynikających ze zmiany organizacji sprzedaży biletów, jednakże podróżujący mają na ten temat zgoła odmienne zdanie.

Czytaj e-wydanie





Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. 

Swoją stronę założysz TUTAJ ".

Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor HrywnaCzytaj e-wydanie

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kaśka #1747973 | 213.158.*.* 5 cze 2015 00:52

    Dziura zabita dechami!

    odpowiedz na ten komentarz

  2. No i dobrze... #1740243 | 88.156.*.* 22 maj 2015 21:40

    ...niech jeszcze rozwalą ten paskudny dworzec , niech nie straszy.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. as #1740232 | 176.97.*.* 22 maj 2015 21:25

      co oznacza skrót PKP? - poczekaj kiedyś przyjedzie

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    2. OBECNA #1740129 | 31.61.*.* 22 maj 2015 18:16

      Polska rzeczywistość ( ale do czasu ).

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    3. Kronos #1740008 | 89.228.*.* 22 maj 2015 15:20

      To nie jest zdjęcie kasy PKP w NIdzicy

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5