Przewlekle chory uczeń ma prawo do nauczania indywidualnego

2016-11-21 19:00:00(ost. akt: 2016-11-21 15:34:58)
Dyrektor nidzickiej poradni  Małgorzata Wilińska

Dyrektor nidzickiej poradni Małgorzata Wilińska

Dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia chodzenie do szkoły maja prawo do indywidualnego nauczania w domu. Realizują podstawę programową oraz wszystkie zajęcia z ramowego planu nauczania dla danego typu i rodzaju szkoły.
Orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego wydawane są dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.

Wydaje się je na czas określony, wskazany w zaświadczeniu lekarskim, nie krótszy niż 30 dni, ale dla ucznia szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie – na okres nie krótszy niż 30 dni i nie dłuższy niż rok szkolny.

— Nauczanie indywidualne powinno odbywać się w miejscu pobytu ucznia. Zespół orzekający, na podstawie zaświadczenia lekarskiego, określa zakres w jakim uczeń może brać udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych — mówi dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Małgorzata Wilińska.

Orzeczenie określa warunki w jakich uczeń może realizować potrzeby edukacyjne oraz możliwości w zakresie uczestnictwa w życiu szkoły, formy stymulacji, terapii, rozwijania możliwości i mocnych stron oraz inne formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

Dyrektor szkoły organizuje indywidualne nauczanie w sposób zapewniający wykonanie określonych w orzeczeniu zaleceń dotyczących warunków realizacji potrzeb edukacyjnych dziecka. Zajęcia indywidualnego nauczania w klasach I -III prowadzone są przez jednego nauczyciela, a w pozostałych przez kilku. Prowadzenie tych zajęć powierza nauczycielowi dyrektor szkoły.

— W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne z ramowego planu nauczania dla danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia — wyjaśnia Małgorzata Wilińska.

Dzieciom i młodzieży objętym indywidualnym nauczaniem w celu ich integracji ze środowiskiem i zapewnienia im pełnego osobowego rozwoju dyrektor, w miarę posiadanych możliwości, organizuje różne formy uczestnictwa w życiu szkoły, a zwłaszcza w zajęciach pozalekcyjnych, uroczystościach i imprezach szkolnych.

— Tygodniowy wymiar godzin realizowany podczas indywidualnego nauczania zależy od typu szkoły. W klasach I-II wynosi on od 6 do 8 godzin i powinien być zrealizowany w ciągu co najmniej 2 dni. Uczniowie klas IV - VI powinni mieć tygodniowo od 8 do 10 godzin realizowanych w ciągu co najmniej 3 dni.

W klasach gimnazjalnych nauczanie indywidualne obejmuje tygodniowo od 12 do 16 godzin, a w szkołach średnich od 12 do 16 godzin. W obu typach szkół zajęcia powinny odbywać się co najmniej w ciągu 3 dni — mówi dyrektor Małgorzata Wilińska.

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. NO #2118461 | 22 lis 2016 22:12

    Pani nie wiedziała ze ma takie prawo? dawno tak było nic nowego

    odpowiedz na ten komentarz

  2. ta #2117879 | 88.156.*.* 22 lis 2016 08:37

    wszyscy wiemy jak to wyglada.

    odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5