"Dzieciak prawie 50 minut leżał na środku jezdni i nie miał pomocy medycznej". Karetka została powiadomiona później niż policja

2017-06-15 10:00:00(ost. akt: 2017-06-15 20:11:36)
Ilustracja do treści

Ilustracja do treści

Autor zdjęcia: Karol Wrombel

— Dzieciak prawie przez 50 minut leżał na środku jezdni i nie miał pomocy medycznej. To bulwersujące, że karetka z Nidzicy jechała tyle czasu — mówi świadek wypadku, do którego doszło 31 maja w gm Janowiec Kościelny. Dominik Zieliński z działu pomocy doraźnej nidzickiego ZOZ zaprzecza. — Karetka dojechała w ciągu 17 minut od powiadomienia — wyjaśnia. Okazuje się jednak, że dostała wezwanie dużo później niż policja.
Nasz Czytelnik dodaje, że tak nie może być. Na miejscu była tylko policja. Nie było straży, żeby zabezpieczyć teren. — Nie było też nikogo do zabezpieczenia śmigłowca, który zabrał dziecko — mówi.

Postanowiliśmy więc sprawdzić, dlaczego medyczna pomoc dotarła do poszkodowanego tak późno.

Zastępca kierownika Działu Pomocy Doraźnej Dominik Zieliński poinformował, że nie jest prawdą, że karetka dojechała dopiero po 50 minutach. — Z dokumentacji medycznej wynika, że zgłoszenie do potrąconego dziecka zostało przekazane ZRM "S" o godzinie 7:58, a wyjazd karetki nastąpił minutę po otrzymaniu zgłoszenia, o godzinie 7:59. Karetka dotarła na miejsce wezwania po 17 minutach o godzinie 8:16 —mówi Dominik Zieliński.

Natomiast z informacji przekazanych przez oficera prasowego policji wynika, że policja została powiadomiona o godz. 7:38, a wyjechała na miejsce zdarzenia o godz. 7:42. Na miejsce zdarzenia policjanci dotarli o godz. 7:58.

Wszystkiemu winna awaria?

Dlaczego więc karetka pogotowia otrzymała wezwanie 20 minut później od policji. Od naszego Czytelnika wiemy, że wzywając pomoc dzwoniono na numer alarmowy 112.

O wyjaśnienie sprawy zwróciliśmy się do Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Olsztynie.

— Ustalono, że głównym powodem opóźnienia przesyłanej formatki (zgłoszenie przekazane z ościennego województwa) była awaria sieci OST112, która miała miejsce poza dyspozytornią medyczną w Olsztynie.

W związku z powyższym wystąpiono z pismem o wyjaśnienia do administratora centralnego tej sieci. Zapewniam, że był to jednostkowy przypadek — wyjaśnia Jacek Wasiek z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Olsztynie.
roz

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Komentarze (14) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. As #2266363 | 81.190.*.* 15 cze 2017 11:41

    Ludzie nie dzwońcie na 112 tylko na konkretny numer alarmowy 997 , 998 lub 999 !!! Dzwoniąc na 112 tracicie tylko cenne sekundy które przecież są tak ważne w walce o zdrowie a czasem i życie!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. znawca #2266497 | 88.156.*.* 15 cze 2017 16:12

      Przestańcie matoły dzwonic na pogotowie z każdą pierdołą,to będą karetki dla tych,którzy naprawdę tego potrzebują!

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. pacjent #2266494 | 88.156.*.* 15 cze 2017 16:08

        Te 112 to jedna wielka porażka!Zlikwidowac dziadostwo,im szybciej tym lepiej! Dzwonisz na 112 ,tłumaczysz o co chodzi,następnie 112 przełącza cie łaskawie do dyspozytora służb których w danym momencie potrzebujesz i tłumaczysz wszystko od początku,a jeżeli dyspozytor stwierdzi,że to nie jego sprawa,trzeba się tłumaczyc kolejnemu bęcwałowi np z Nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,ale to jeszcze nie koniec,bo jak tu leniwy lekarz stwierdzi,że jednak do tego przypadku powinno jechac pogotowie,trzeba znowu zadzwonic na 112,tam tłumaczyc o co chodzi,bo oczywiście telefon odebrał już ktoś inny,ten przełacza nas do dyspozytora medycznego i znów trzeba tłumaczyc o co chodzi,bo tu też telefon odebrał inny dyspozytor i "tak wkólko Macieju"!

        Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. prawdziwy olsztyniak #2266462 | 89.228.*.* 15 cze 2017 14:58

          i znowu nie ma winnych tylko system a wsadzic tych co ten system wdrozyli i zycze im zeby ich albo ich dzieci,czy tez rodzine ten system dopadl,pozdrawiam

          Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

        2. Mąż #2266385 | 213.73.*.* 15 cze 2017 12:21

          I po co było zmieniać sposób dzwonienia z 999 na 112

          Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (14)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5