Potencjał uczniów został maksymalnie wykorzystany

2017-06-23 18:33:39(ost. akt: 2017-06-23 18:37:13)
zdjęcie jest ilustracją do tekstu

zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: archiwum

Mijający rok szkolny okazał się dla uczniów klasy I B gimnazjum nr 2 w Nidzicy bardzo pracowity. W ramach realizowanej matematyczno-fizyczno-chemiczno-angielskiej innowacji pedagogicznej uczniowie przez cały rok zmagali się z materiałem oraz zadaniami wykraczającymi poza podstawę programową. Zajęcia były prowadzone z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych.
Na dodatkowych godzinach uczniowie uczyli się odkrywania pasji związanej z możliwościami ludzkiego umysłu, pokazywaniem użyteczności matematyki, fizyki, chemii oraz języka angielskiego w życiu codziennym i na wykorzystywaniu swoich umiejętności do rozwiązywania problemów z innych przedmiotów.

Rok szkolny uczniowie rozpoczęli biorąc udział w wykładzie dotyczącym elektryczności i elektrostatyki w katedrze fizyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie również bardzo czynnie uczestniczyli w doświadczeniach przeprowadzanych przez pracowników Uniwersytetu. Podczas wycieczki naukowej odwiedzili Obserwatorium Astronomiczne UMK pod Piwnicami, gdzie poznali bliżej układ słoneczny, urządzenia służące obserwacji kosmosu, wykorzystywane w badaniach naukowych czy też w celu popularyzacji wiedzy o wszechświecie.

W przeciągu całego roku szkolnego znaczna część uczniów wzięła udział w konkursach z matematyki oraz języka angielskiego organizowanych przez Kuratorium Oświaty. W Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "Pangea" jeden z uczniów został finalistą, natomiast dwoje uczniów otrzymało wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "Kangur".

W ramach rozwijania swoich umiejętności językowych oraz sprawdzenia się w prawdziwych sytuacjach komunikacyjnych grupa uczniów wybrała się na obóz szkoleniowo-językowy Euroweek Szkoła Liderów do malowniczo położonej miejscowości Różanka na południu Polski, gdzie przez 5 dni obcowali z wolontariuszami z różnych zakątków świata porozumiewając się z nimi w języku angielskim. Efektem całorocznej pracy jest przygotowany przez uczniów polsko-angielski słownik matematyczny.

Poprzez odpowiednio dobrane metody, środki i formy nauczania potencjał uczniów został maksymalnie wykorzystany.

Mariola Podolska-Maculewicz

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: Piotr2014

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5