Niedziela, 27 maja 2018. Imieniny Amandy, Jana, Juliana

Zapraszamy na koncert!

2018-05-08 13:00:00 (ost. akt: 2018-05-08 12:31:40)

13 maja (niedziela) o godz. 19:00 w Sali Rycerskiej nidzickiego zamku odbędzie się koncert z cyklu CKM. wstęp 5 zł.

Kuba Więcek – saksofon altowy
Jędrzej Łagodziński – saksofon tenorowy
Grzegorz Tarwid – fortepian, fortepian el.
Szymon Gąsiorek – perkusja, media el., wibrafon
Albert Karch – perkusja
Franciszek Pospieszalski – kontrabas

Projekt z kompozycjami autorskimi z pogranicza jazzu, improwizacji oraz klasycznej muzyki współczesnej.

Wyjątkowa mieszanka coraz bardziej rozpoznawalnych polskich muzyków młodego pokolenia, którzy w poszukiwaniu nowych inspiracji, oraz w celu poszerzania horyzontów sztuki wyjechali na studia do Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Członkowie zespołu chcą przybliżyć polskiej publiczności trochę skandynawskiego klimatu, który pozwala na rozwijanie swojej kreatywności, muzykalności oraz przekraczania barier, schematów, oraz przyzwyczajeń o które łatwo w dzisiejszym świecie, w którym jak to niektórzy mówią: wszystko zostało już zagrane. Lider zespołu Franciszek Pospieszalski w swoich utworach chce temu wyraźnie zaprzeczyć. Muzycy niejako przybywają z misją otwarcia się na świat muzyki autorskiej, nowoczesnej, awangardowej oraz eksperymentalnej.

Skład zespołu jest niekonwencjonalny, a inspiracje sięgają od muzyki klasycznej poprzez muzykę rockową, jazz i muzykę improwizowaną pozwalając uwydatnić charakter każdego z muzyków. Franciszek Pospieszalski pozwolił w swoich kompozycjach zawrzeć polską duszę, niecierpliwą ciekawość świata oraz bezkompromisowość, w niełatwych czasem „kontrowersyjnych” brzmieniach sześcioosobowego składu. Można powiedzieć że zespół jest złożony z dwóch trio dając tym samym drapieżne brzmienie poprzez dwa zestawy perkusyjne, dwa saksofony, nord electric piano i kontrabas.


- Franciszek Pospieszalski – Pochodzi z muzycznej rodziny, czynny kontakt z muzyką towarzyszył mu już od najmłodszych lat. Kontrabasista. Licencjat duńskiego konserwatorium muzycznego w Kopenhadze (Rhythmic Music Conservatory). Absolwent PSM II st. im. Józefa Elsnera w Warszawie. Uczęszczał również do szkoły muzycznej z Wydziałem Jazzu na ul. Bednarskiej. Obecnie studiuje na Akademi muzycznej w Katowicach na wydziale jazzu.

Brał udział w wielu letnich międzynarodowych akademiach jazzowych takich jak. International Summer Jazz Academy, Jazz Hanza Festival, Warsztaty Jazzowe w Puławach, Lesznie i Żorach oraz w Karimski Club Workshop.

Szczególne osiągnięcia to:

– 1 nagroda dla zespołu „FreeO” w Konkursie Azoty Tarnów Jazz Contest 2012 w kategorii zespołowej.

– Wraz z zespołem „FreeO” Finalista 36- tego konkursu Jazz Juniors w Krakowie.

– indywidualne wyróżnienie w finale Ogólnopolskich Przesłuchaniach Kontrabasowych CEA.

– finalista festiwalu Jazz nad Odrą.

Współpracuje/ował między innymi z następującymi artystami i zespołami:

"Dima Gorelik trio", „The Love and Beauty Seekers”, Jesper Zeuthen „Zeuthen Sadan Cirka”, Albert Beger, Pimpono Ensemble, Rocoe Mitchell, Jerzy Mazzoll, „Transkapela”, Rodzina Pospieszalskich , Sabina Myrczek Quartet.

Franciszek Pospieszalski jest muzykiem i kompozytorem czynnie działającym na terenie Polski i Europy. Koncertował w Polsce, Niemczech, Francji, Włoszech, Białorusi, Danii. Miał okazję wystąpić między innymi na scenach Teatru Wielkiego w Warszawie, Filharmonii narodowej w Warszawie, Teatru Starego w Krakowie, Pałacu Prezydenckiego w Warszawie, Teatru Dramatycznego w Warszawie, w Rytmisk Musikkonservatorium, oraz w Jazz Instytut Berlin.

- Kuba Więcek – saksofonista, kompozytor. Obecnie student prestiżowego Rhythmic Music Conservatorium w Kopenhadze. Zaczął grę na saksofonie w wieku 11 lat. Laureat wielu nagród oraz międzynarodowych konkursów. W jego grze słychać wpływy jazzu, folku oraz muzyki klasycznej. Pobierał lekcje u takich mistrzów jak: Lee Konitz, David Binney, Chris Speed, Dick Oatts, Peter Evans, Jim Black oraz wielu innych. Koncertował w Danii, Szwecji, Holandii, Niemczech, Belgii, Anglii, Polsce oraz w Nowym Jorku. Współpracował z takimi artystami jak Mike Stern, Rafał Sarnecki czy Sebastian Zawadzki.

- Jędrzej Łagodziński - saksofonista i kompozytor związany z Kopenhaską sceną poszukującą. Jego wyjątkowy sposób gry na saksofonie łączy w sobie dzikość i surowość improwizacyjnych eksploracji z brzmieniem pełnym ciepła i melodyjności. W 2015 roku zagrał 4-godzinny koncert solowy w Kopenhadze.
W Polsce znany przede wszystkim z jego autorskiego projektu Love oraz tria The Love And Beauty Seekers.
Jego muzyka koncentruje się na zagadnieniu szeroko pojmowanej miłości, czyli poszukiwaniu jedności, harmonii i zespolenia. Eksploruje to ujęcie muzyki w zespole LOVE.
W 2016 roku współzałożył własne wydawnictwo płytowe Love & Beauty Music.

- Grzegorz Tarwid – stawiany obok Sebastiana Zawadzkiego czy Kuby Sokołowskiego, jest jednym z najciekawszych pianistów młodego pokolenia w Polsce. Mimo tak młodego wieku, jego pianistykę docenili już – zapraszając go do zespołów – chociażby Zbigniew Namysłowski, Kazimierz Jonkisz czy Piotr Rodowicz. Swój warsztat kształcił na wydziale jazzu w ZPSM II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie, pod okiem Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja. Występował w wielu krajach Europy, ostatnio ze Zbigniewem Namysłowskim w Niemczech i na Ukrainie. Na stałe mieszka w Danii, gdzie studiuje w prestiżowym Rytmisk Musikkonservatorium w Kopenhadze.

- Szymon Gąsiorek – to polski perkusista mieszkający w Kopenhadze. Pisze muzykę i improwizuje. Współpracuje z zespołami: The Love And Beauty Seekers, Pimpono Ensemble, I Love My Mother, Tabula Rasa, Alfons Slik.

Urodzony w 1993. Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II st. w Lesznie na perkusji klasycznej. Obecnie studiuje W Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze.

W ostatnich latach współpracował z takimi zespołami jak: dada jazzowym Meagre Quartet, eksperymentalnym Pimpo Remo, hardcore’wym Last Dayz, międzynarodowym składem istrumentalnym Orkester Orkiestra! i innych. Występował też m.in. z: yassowym klarnecistą Jerzym Mazzollem, Go: Organic Orchestra Adam’a Rudolph’a, Kresten Osgood & Indianerne.

- Albert Karch – perkusista młodego pokolenia, obdarzony charakterystycznym frazowaniem i pieczołowitą dbałością o dźwięk. Ceniony jako muzyk sesyjny (do tej pory 4 płyty w różnych stylistykach), występował na liczących się festiwalach – Tete-a-tete New Opera Festival w Londynie, JazzArt Festival w Katowicach, Jazz Jantar w Gdańsku, Drums Fuzje w Bydgoszczy.Laureat nagród indywidualnych i w zespołach. Współzałożyciel szeroko docenionego przez krytyków tria Jachna/Tarwid/Karch (najlepsza plyta 2014 roku wg. polish-jazz.blogspot). Zainteresowany kameralistyką około-jazzową o silnych wpływach muzyki klasycznej.

RECENZJE
Adam Baruch:

..this is perhaps a beginning of a new Jazz genre, which appears here for the first time, and which is new and separate from anything else known in the past. (...)
Listening to this music reveals perhaps the last threads of hope for human Culture, which is still alive and kicking.(...)
It is so extremely condensed and full of intellectual charge, that its unadulterated contents means more that dozens of other albums put together. As a result it stays apart from most other albums released in Poland this year, and is by far the most interesting release so far in 2017. (…)

Tomasz Pierchała:

“Młodzieńcza energia dosłownie tryska gejzerami pomysłów. Inspiracje migoczą przed oczami słuchaczy, jak w oszalałym kalejdoskopie. Mnóstwo w tej muzyce również poczucia humoru i niczym nieskrępowanej zabawy, podobnie jak poważnych tonów, zastanowienia i zatrzymania się w biegu na chwilę (…) Z całą pewnością ten projekt należy do jednego z najciekawszych projektów muzycznych, jakie pojawiły się na młodej polskiej scenie jazzowej”

Bartek Chaciński:

1st Level to płyta krótka, mocna i dobitnie potwierdzająca, że nowa kapitalna polska generacja jazzowa narodziła nam się w państwie duńskim. (...)

Potężną – po skandynawsku grającą – sekcję rytmiczną konfrontują z dość finezyjnymi i lekkimi partiami fortepianu czy pianina elektrycznego. Wymykają się ze skandynawskiej formuły mocnego grania, prąc w kierunku ludowych zawijasów (…) A najlepsi są, gdy pianino elektryczne mija się w funkcji głównego głosu z saksofonami. (...)

1st Level wydaje się określeniem swobodnej pozycji tej grupy muzyków, którzy potrafią iść właściwie w każdym jazzowym kierunku. Jak to bywa u Polaków, ładnie nawiązują do muzyki filmowej (…) ale czują też rocka i - co rzadkie, a dla mnie zawsze bardzo ważne – potrafią się wpisać także w ekscentryczne, nie do końca wyeksploatowane pomysły jazz-rockowej sceny europejskiej czy nawet francuskiego nurtu zeuhl.

Mateusz "Axun" Kołodziej:

Balans pomiędzy harmonią i spontanicznością, a nawet lekkim chaosem, okazuje się wręcz idealny i aż trudno uwierzyć w to, że możliwy do osiągnięcia. Chylę czoła.

Czytaj e-wydanie
Podziel się informacją: Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

Zagraj w GRY.wm.pl

  • Goodgame Empire
  • Goodgame Big Farm
  • Goodgame Poker
  • Shadow Kings - The Dark Ages