Nowy tor na linii Działdowo – Nidzica

2019-01-21 07:00:00(ost. akt: 2019-01-17 14:03:09)

Autor zdjęcia: PKP

Między Olsztynem a Działdowem położono ok. 50 km nowego toru. W styczniu specjalna maszyna zakończyła prace na 20-km odcinku Działdowo – Olsztynek. Na 30 km między Olsztynem a Olsztynkiem jeżdżą już pociągi.
Zimą ruszą roboty z Nidzicy do Olsztynka. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt za ok. 260 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będą wygodne perony i krótsze podróże.

W styczniu zakończył się kolejny etap prac na odcinku Olsztynek – Działdowo. Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, pracowała na trasie Nidzica – Działdowo. Sprawnie przygotowano już ok. 20 km podstawowego zakresu nowej drogi kolejowej. Wykonawca wykona jeszcze prace uzupełniające i rozpoczyna przygotowania do działań na kolejnym szlaku z Nidzicy do Olsztynka. Zgromadzone materiały pozwolą na sprawną pracę maszyny PUN.

Pomimo warunków zimowych, trwają prace przy przebudowie mostów i wiaduktów. Wykonawca odpowiednio do warunków atmosferycznych przygotowuje montaż kabli. Instalacja zapewni łączność i obsługę urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Będzie również lepszy dostęp do kolei w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu

Budowane są nowe perony. Podstawowe konstrukcje widać już w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu. Po przebudowie perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach – także po zmroku. Podróżni skorzystają z nowych ławek, wiat i tablic informacyjnych.

Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacjach. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane w gablotach. Wygodny dostęp na perony dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Cykliści skorzystają z zamontowanych w pobliżu peronów stojaków rowerowych.

Przebudowa zapewni także szybszą i sprawniejszą podróż. Od ubiegłego roku na 6 przebudowanych stacjach i przystankach oraz na nowym przystanku Olsztyn Dajtki podróżni korzystają z nowych peronów. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach na odcinku Olsztyn – Olsztynek. Modernizacja 83 km linii z Olsztyna do Działdowa to ważna inwestycja w regionie.

Poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 12 przystankach i stacjach. Będzie wyższy komfort jazdy. Podróże w regionie będą krótsze o ok. kwadrans. Tym samym skróci się czas jazdy również do Warszawy. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów. „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.

PKP

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5