Nowy dworzec pnie się w górę. Zaawansowanie prac przekroczyło 50 proc.

2020-02-16 10:00:00(ost. akt: 2020-02-14 13:28:03)

Autor zdjęcia: Jan Borodziuk

Budowa nowego dworca kolejowego trwa w najlepsze. Zaawansowanie prac przekroczyło już 50 proc. Termin zakończenia robót to pierwsza połowa bieżącego roku.
Jak poinformował nas Michał Stilger- rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych S.A., wykonane zostały już prace rozbiórkowe oraz roboty budowlane, w tym: wiata rowerowa, przebudowa kolizji i sieci zewnętrznych, przyłącza, konstrukcja budynku wraz z zadaszeniem, witryny elewacyjne, instalacje wewnętrzne, w tym elektryczne, sanitarne. — Przeprowadzono także częściowe zagospodarowanie terenu. Obecne zaawansowanie prac przekroczyło 50 proc. — podkreślił Michał Stilger.

Do wykonania pozostały: instalacje teletechniczne, elewacja, wykończenie wnętrz, w tym okładziny podłóg i ścian, zagospodarowanie terenu, w tym odbudowa rampy, nasadzenia, chodniki, miejsca postojowe, oświetlenie. — Zakończenie robót planowane jest na połowę tego roku, jednak pozostaną jeszcze do wykonania odbiory technicznie, wynikające m.in. z przepisów budowlanych czy przeciwpożarowych — dodaje Michał Stilger.

Przypomnijmy: 9 maja 2019r. nastąpiło przekazanie placu budowy. Dotychczasowy budynek został wyburzony, a jego miejsce ma zająć dworzec systemowy. Nowy dworzec będzie budynkiem parterowym, podobnym do tych, które znajdują się w Mławie i Ciechanowie, bez pomieszczeń komercyjnych. Wewnątrz przewidziano poczekalnię, kasy biletowe, ogólnodostępne toalety z pomieszczeniem dla opiekuna z dzieckiem, ścianę (wieżę) zegarową, otwartą poczekalnię pod zadaszeniem od strony peronów, a także punkt biblioteczny w formie poczekalni.

Obiekt zostanie wyposażony w monitoring, system dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP), a zagospodarowanie terenu wokół dworca obejmie utworzenie miejsc parkingowych, budowę wiaty na rowery, wymianę nawierzchni, montaż elementów małej architektury oraz wykonanie nowych nasadzeń i terenów zieleni. Budowa nowego dworca ma zakończyć się w okolicy czerwca 2020 roku. Wykonawcą jest firma A-Projekt

zl


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Roczna prenumerata e-wydania Gazety Olsztyńskiej i tygodnika lokalnego tylko 199 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ja #2874500 | 213.73.*.* 24 lut 2020 07:19

    Dopiero z komentarzy wynikło ..Gdzie ten dworzec???

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. coś tu nie tak #2870401 | 178.235.*.* 17 lut 2020 20:57

    na przystanek w Nidzicy taka budka wystarczy nawet przejścia na peron bezpiecznego nie ma nie ma parkingu na kilka samochodów jest wiata na rowery ludzie przyjeżdżali na dworzec samochodami dalej do pracy pociągiem gdzie mają postawić samochód miało być metro do Janowa do Szczytna tory ukradli ciekawe ile jeszcze pociągów będzie się ztrzymywać i może jakiś bufecik będzie.

    odpowiedz na ten komentarz

  3. L #2869876 | 37.201.*.* 17 lut 2020 08:16

    Czy za ciezko bylo napisac dw wyrazy , iz w olsztynie. trzeba patrzec w jakiej gazecie napisane bo z tekstu nie wynika.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. Mazur #2869672 | 31.0.*.* 16 lut 2020 18:54

    Szkoda że nie ma dwircaxw Piszu. Stary faktycznie nie nadawal się do remontu a nowego się nie planuje. Oto w sytuacji w której docelowo Pisz ma być stacja węzłowa po budowie linii kolejowej Gizycko - Pisz- Łomża- Ostrołęka- Warszawa (linia dwutorowa i zelektryfikowana). Nie rozumiem tez krotkowzricznosci lokalnych wladz bo mozba bylo sie porozumiec z PKP odnosnietrj kwestii i zrobic wspolnie centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia. Efekt jest taki że w Piszu nie ma ani dworca kolejowego, ani autobusowego, ani żadnego. Każdy robi i staje gdzie chce i panuje tu wolna amerykanka. A była szansa na sensowne ucywilizowanie tej kwestii. Szkoda... jedyna stacja o randze powiatowej na linii 219 bez dworca.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  5. Porównanie kosztów #2869577 | 37.47.*.* 16 lut 2020 13:57

    koszty budowy nowego dworca w Nidzicy to 17 mln (bez projektu). Na dworzec w Olsztynie przeznaczono 30 mln, z projektem, wyburzeniem istniejącego i jeszcze z przejściem na Zatorze.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Pokaż wszystkie komentarze (11)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5