Kolejna ofiara oszustwa ,,na zdalny pulpit. Mieszkanka Nidzicy straciła 7000 zł

2021-11-04 15:04:33(ost. akt: 2021-11-04 15:07:11)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Nidziccy policjanci przyjęli kolejne zgłoszenie dotyczące oszustwa „na zdalny pulpit”. Tym razem ofiarą padła 54-letnia kobieta, która w przestępczym procederze straciła ponad 7000 zł. Apelujemy o rozwagę podczas rozmów z „konsultantami” którzy proponują nam szybki zysk i nakłaniają do ściągnięcia aplikacji AnyDesk!
Kilka dni temu do nidzickiej komendy zgłosiła się 54-letnia mieszkanka Nidzicy. Ze zgłoszenia wynikało, że w minionych dniach kobieta na portalu społecznościowym natknęła się na ofertę jednej ze spółek akcyjnych dotyczącą możliwości wykupienia akcji giełdowych i obrotu nimi na giełdzie finansowej. Nidziczanka uznała ofertę na tyle atrakcyjną i wiarygodną, że postanowiła skorzystać z okazji i zarobić.

Przestępczy proceder trwał kilka dni, podczas których kobieta kilkukrotnie rozmawiała z „konsultantami”, zainstalowała na komputerze aplikację do sterowania pulpitem, podała dane swojej karty bankomatowej, wykonała przelew, a następnie zobaczyła 800 zł zysk pochodzący z „obrotu akcjami”.

Gdy 54-latka podczas rozmowy z „konsultantką” odmówiła wykonywania kolejnych transakcji i chciała wypłacić zarobione pieniądze, ta działając pod pretekstem przelania pieniędzy na konto bankowe nakłoniła ją do zainstalowania aplikacji AnyDesk na telefonie.

Chwilę później nidziczanka widziała jak przestępca przelewa jej oszczędności na inne konto i próbuje wziąć na nią kredyt. Gdy kobieta stanowczo zaprotestowała temu co działo się na jej monitorze, w słuchawce usłyszała głos mężczyzny, który przedstawił się, jako „policjant zajmującym się terroryzmem i praniem brudnych pieniędzy”, wie o nich wszystko, a na pulpicie ich komputera pojawiło się zdjęcie oszukanej kobiety i jej partnera. W rezultacie nidziczanka straciła łącznie ponad 7000 zł.

Od pokrzywdzonej przyjęto zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia oszustwa na jej szkodę. Teraz policjanci będą prowadzili czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy.

Warto wiedzieć!

Dzięki aplikacji AnyDesk oszuści wiedzą wszystko co dana osoba robi na telefonie czy komputerze, widzą kody do autoryzowania transakcji. W ten sposób oszuści przejmują kontrolę nad Twoim rachunkiem i „czyszczą” konto z Twoich oszczędności.

Jak nie stać się ofiarą?

Bądź czujny, nie działaj pochopnie. Presja czasu i pośpiech są złymi doradcami – wtedy łatwo możesz zostać zmanipulowany.

Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz. Jeśli rozmówca przedstawia się jako pracownik banku – rozłącz się a następnie skontaktuj się bankiem osobiście lub telefonicznie (wybierając numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli rzeczywiście ktoś z banku do Ciebie dzwonił, konsultant będzie wiedział o co chodzi.

Jeśli cała sytuacja wygląda podejrzanie, dla własnego bezpieczeństwa przelej oszczędności na konto w innym banku, zmień hasła, z których korzystasz podczas logowania na konto.

Pamiętaj!

Instalując aplikację zdalnego pulpitu sam umożliwiasz przestępcom dostęp do swojego konta i bank może nie uwzględnić reklamacji.

kpp

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5